Put your ad code here

Sunday 16 August 2015

KEMPEN KIBAR JALUR GEMILANG PERINGKAT KG SUNGAI ITAU

Kempen kibar Jalur Gemilang peringkat Jkkk kampong Sungai Itau,Langkawi Kedah bermula Sabtu 15hb Ogos 2015 oleh YB Datuk Hj Mohd Rawi Hamid ( Exco Kerajaan Negeri )mengetuai majlis pemasangan bendera kecil pada kenderaan-kenderaan yang melewati dewan balai raya sg itau di sini.

Kempen tersebut bermula pukul 4.30 petang dan turut disertai anggota-anggota jkkk dan ketua-ketua 3 sayap Umno.

Selain mengagihkan 100 Jalur Gemilang, YB Datuk sempat bersama kepimpinan tempatan membincangkan permasalahan setempat.

Sebelum itu, konvoi kembara merdeka peringkat komuniti kg sungai itau sejauh lebih dua kilometer dari dataran jkkk batu gajah ke dewan orang ramai sungai itau.

Konvoi itu turut disertai oleh kenderaan dan motosikal dari kelab motosikal sungai itau.


Mohd Rawi berharap orang ramai dapat menyemarakkan kempen itu dengan mengibarkan Jalur Gemilang bukan saja di premis tetapi juga di kenderaan masing-masing.

"Semangat kemerdeka perlu ada disetiap masyarakat kita tidak kita muda atau pun tua", katanya.

Pengerusi Jkkk sungai itau, Tn Hj Maton Mahmud semasa melancarkan program itu berkata program kembara merdeka kali ini yang jatuh pada bulan Syawal secara tidak langsung menambah lagi keakraban di antara penduduk.


Selain menggalakan orang ramai mengibar jalur gemilang sempena sambutan kemerdekaan, program itu juga turut membantu kampong sg itau dalam menyertai pertandingan anugerah desa sejahtera 1 Malaysia (ADS1M) peringkat negeri Kedah, katanya.



Dalam pada itu, ketua program kembara Merdeka kg sungai itau Soid Musa berkata program itu nanti akan turut menaikan semangat kemerdekaan yang disambut setiap tahun.


banner
Previous Post
Next Post

0 comments: