Put your ad code here

Sunday 25 October 2015

LAWATAN PANEL HAKIM ADS1M PERINGKAT NEGERI KEDAH

Tarikh    : 26 Oktober 2015  Isnin
Masa      : 10.00 pg - 3.00 ptg
Tempat   : Kg Sungai Itau

Kg Sg Itau menerima lawatan Panel Penghakiman Anugerah Desa Sejahtera 1Msia (ADS1M) Peringkat Negeri Kedah dalam sessi penilaian bagi memilih kampung yang layak mewakili Negeri Kedah di persada kebangsaan yang dijadualkan akan diadakan pada awal tahun hadapan.


Rombongan Panel Hakim ADS1M disambut  dengan menaiki bas khas dan konvoi motosikal berkuasa besar bermula di IPP Hotel ke Kg Sg Itau.


Setibanya di perkarangan Balai Raya, Panel Hakim telah disambut oleh YB ADUN Ayer Hangat bersama Pengerusi JKKK Kg Beringin. Dengan iringan pasukan gendang keling, rombongan ini telah di arak ke barisan AJK JKKK Kg Sg Itau serta penduduk kampung dan dibawa ke ruangan pameran agensi kerjaan dan penduduk setempat yang disediakan di Dataran Jkkk.


Panel hakim diberi sambutan bertemakan “pelancongan” serta diberi air kelapa muda kepada semua panel tadi, alunan lagu dari kumpulan remaja kampung serta lagu nasyid dimainkan.

Antara pamiran dari agensi ialah LADA ECO, AADK, KOSPEN dan Bomba. Demo masakan kueh tradisonal dan membuat krestial mendapat perhatian dari panel hakim.


Selepas itu, rombongan ini terus dibawa ke dewan taklimat dan disambut oleh irama gamelan.
Sessi taklimat pembentangan Profail Kampung telah disampaikan oleh Tn Hj Maton b Mahmud , Pengerusi JKKK Kg Sg Itau dan diikuti oleh sessi soal jawab bersama Panel Hakim.


Selepas itu, sessi lawatan ke projek ekonomi penduduk Kg Sg Itau termasuklah Dataran Jkkk serta Mini RTC Sg Itau.

Rombongan panel hakim dibawa dengan menaiki ATV dan menunggang kuda ke projek madu kelulut dan terus ke air terjun Durian Perangin, Sg Itau.




Semua panel hakim serta ajk yang hadir dibawa menikmati jamuan makan tengahari serta kenduri rakyat bersama penduduk setempat.

Setelah selesai kenduri rakyat, panel hakim singah ke Masjid Nurul Islam, Sg Itau untuk solat zohor dan mereka dibawa ke sungai kilim untuk lawatan pengusaha Berjaya berasaskan pelancongan laut.


Terdahulu, didalam ucapan mengalu alukan rombongan ini, YB Dato’ Hj Mohd Rawi b Hamid, ADUN Ayer Hangat mengucapkan tahniah kepada kepimpinan JKKK Kg Sg Itau yang telah mencapai kejayaan sehingga ke tahap Daerah dan YB Datuk mendoakan agar keputusan yang baik akan menanti Kg Sg Itau di peringkat kebangsaan nanti.

JKKK Kg Sg Itau mengucapkan ribuan terima kasih kepada barisan urusetia persiapan yang telah bertungkus lumus selama beberapa bulan di dalam memastikan Kg Sg Itau bersedia menerima kehadiran rombongan Panel Hakim ADS1M Peringkat Negeri Melaka ini.
banner
Previous Post
Next Post

0 comments: