Put your ad code here

Friday 20 February 2015

PEMANDU VAN TEKSI MAUT DIHEMPAP POKOK


LANGKAWI – Seorang warga emas yang bekerja sebagai pemandu kereta sewa sempat memberikan wang pendapatan terakhir kepada isterinya sebelum dia menemui maut setelah dihempap dahan pokok ru yang tumbang di Jalan Persiaran Putra, Kuah di sini semalam.


Dalam kejadian pada pukul 12 tengah hari, mangsa, Khamis Jani, 65, dari Kampung Huma, Mukim Air Hangat di sini meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan leher.



Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Perlis, Penguasa Bomba Nur Hafizah Muhammad Lukman berkata, ketika kejadian mangsa yang memandu van jenis Nissan Vanette sedang dalam perjalanan menghala ke Jeti Kuah dipercayai untuk menghantar penumpang.

“Bagaimanapun, ketika sampai ke tempat kejadian, van yang dipandu mangsa telah dihempap sebatang dahan pokok ru yang tiba-tiba tumbang.


“Ekoran itu, bahagian depan van tersebut remuk hingga menyebabkan mangsa tersepit di tempat duduknya dan disahkan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Mayat mangsa dihantar ke hospital Langkawi untuk dibedah siasat dan dibawa balik ke rumah arwah sekejap dan di sembahyangkan di Masjid Kg Padang Lalang kemudian dikebumikan jam 7.00 petang kemarin.

Sehubungan dengan itu, kesesakan jalanraya hanpir 3 km selama 2 jam berakhir apabila pihak bomba menebang ranting pokok dan mengalihkan talian letrik yang melintang jalanraya.

Aliran kenderaan kembali normal setelah kehadiran pihak polis trafik ditempat kejadian.
banner
Previous Post
Next Post

0 comments: