Put your ad code here

Monday 5 January 2015

IR. NAWAWI MENGUTAMAKAN KEBAJIKAN KTMB - SYABAS DATUK

 6 JAN: Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) memberi jaminan pihak pengurusan  akan mengutamakan kebajikan petugas-petugasnya serta keluarga mereka, terutamanya dalam soal wang, kediaman dan persekolahan anak-anak yang terjejas banjir.

Pengerusi KTMB Datuk Ir Nawawi Ahmad berkata, ramai petugas dan keluarga kakitangan KTMB turut terjejas dalam banjir yang luar biasa kali ini.

“Hari ini pengurusan buat keputusan membayar duit ex gratia RM500 seorang atau minimum setengah bulan gaji. Dalam minggu ini juga, kita akan release lagi RM500 untuk bantuan banjir, dan RM1,000 di bawah jawatankuasa kebajikan KTM,” katanya di Kuala Krai, Isnin.

Beliau berharap bantuan berkenaan dapat membantu petugas menguruskan hal sekolah anak-anak, di samping keputusan kerajaan untuk mempercepatkan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

Nawawi yang juga ahli parlimen Langkawi berkata petugas-petugas yang kawasan mereka terjejas teruk mungkin akan ditempatkan di kawasan lain mengikut skop tugas masing-masing.

Beliau turut meminta pengurus stesen kawasan yang terjejas supaya mendapatkan kuarters sementara bagi petugas-petugas yang kediaman mereka musnah akibat banjir.



Nawawi turut melahirkan penghargaan kepada Rejimen Pakar Pengendalian Keretapi ke-50 Rejimen Askar Jurutera Diraja atas komitmen mereka ketika terlibat dalam operasi menyelamat mangsa banjir serta membantu membersihkan landasan dan stesen yang terjejas.
banner
Previous Post
Next Post

0 comments: