Put your ad code here

Wednesday 17 September 2014

SAMBUTAN HARI MALAYSIA LANGKAWI 2014

LANGKAWI - Perarakan Hari Malaysia peringkat Parlimen Langkawi diadakan dihadapan Dataran Marble Kuah, Langkawi. Perarakan bermula tepat jam 8.30 pagi, bermula di hadapan lampu isyarat ARIS Motel.

"Sambutan kali ini amat memberangsangkan dan mendapat sambutan hebat, lebih kurang 40 pasukan dan hampir 500 orang peserta mengambil bahagian dalam perarakan tersebut", En Ahmad Fauzi Chik pengerusi sambutan Hari Malaysia peringkat Parlimen Langkawi.

Antara tetamu yang hadir ialah YB Dato Ir Nawawi Ahmad, YB Norsaidi Nayan, Hj Mohd Fauzi (pegawai Daerah langkawi), ketua-ketua jabatan, Ajk Umno bahagian dan komponen BN.

Gimik sambutan ialah penyerahan jalur gemilang yang diterbangkan oleh Langkawi Helicopter Tours dan dibawa oleh  sdr Ahmad Marzuki , ketua pemuda Umno bahagian dan Cik Ummi Kalsom, ketua putri Umno bahagian Langkawi.

Acara dimulakan dengan bacaan ikrar oleh tiga kaum dan ucapan YB Dato Ir Nawawi selaku Ahli Parlimen Langkawi.

"Kita perlu bersatu padu demi menjaga keamanan negara kita", katanya dalam ucapan tersebut.

Penutup sambutan diumumkan pasukan yang menjadi johan dalam pertandingan perarakan tersebut. LADA antara pasukan yang terbaik, tahniah buat semua yang mengambil bahagian dalam perarakan tersebut.







banner
Previous Post
Next Post

0 comments: